Vertrek Nederland en aankomst Rio de Janeiro

31 mei 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Donderdag 30 mei 2013

Marijn nog een halve dag naar school en Joris naar de kinderopvang. De kinderen vonden het erg spannend om op reis te gaan (en wij ook trouwens).  Om kwart voor drie hadden we de taxi naar het station besteld. De taxi was al een feestje voor de kinderen en toen ook nog met de trein en het vliegtuig! De reis verliep voorspoedig. In Frankfurt was het wel ver lopen op het vliegveld voor de overstap. De kinderen hielpen bij de controle met het terugzetten van de plastic bakken. Dat leverde ze een high five op van de douanebeambte.

Vrijdag 31 mei 2013

Het vliegen ging prima. De kinderen hebben best goed geslapen. Wij helaas wel minder. Bij de landing in Rio de Janeiro moest Joris plotseling overgeven. Hij vies en de stoel vies. Na wat provisorisch schoonmaken uit het vliegtuig. Gelukkig voelde hij zich daarna snel beter. Op het vliegveld alle tassen van de band halen. Ook dat vonden de kinderen superspannend en leuk. Daarna op zoek naar een pinautomaat. Snel gevonden, maar ... buiten werking. Toen een ander apparaat gezocht. Zowel Frank als mij lukte het niet om geld te pinnen. Daar zaten we in Brazilie zonder contant geld. Frank toch nog een keer op zoek en ja, gelukkig in een ander deel van het vliegveld nog een automaat gevonden die het wel deed.

Toen met de taxi naar de Pousada. Autogordels doen ze niet echt aan. Marijn kregen we niet vastgezet. Dat vond hij niet fijn. Toen er een politieauto stond, zei hij: "Maar goed dat we zo hard voorbijrijden. Dan ziet de agent niet dat ik niet vastzit."  De pousada is heel mooi: een koloniaal pand van 150 jaar oud en een heel aardige gastvrouw die goed Engels spreekt. De pousada heeft een mooi tuintje en een zwembad. Vandaag is het geen zwemweer. Het regent als we aankomen en het blijft de hele dag bewolkt en somber. De gastvrouw zegt dat het morgen wel mooi weer wordt. In de tuin is een schildpad. Die wilden de kinderen graag gaan zoeken en toen ..... kwamen er twee enthousiaste honden aanrennen. Ze begonnen meteen te springen en te likken. De grote hond was zo enthousiast dat hij Marijn van achteren besprong. Hij stond met zijn poten op de schouders van Marijn: Marijn een vies t-shirt en een bloedende kras op zijn kin. Joris en Marijn begonnen hard te huilen. De zin in het zoeken naar de schildpad was over.

Frank en Marijn hebben vandaag ook nog even boodschappen doen. Het is erg duur hier. Duurder nog dan in Nederland. Dat wordt nog wat...

Frank en Marijn hebben tijdens het boodschappen doen een klein aapje en een kolibrie gezien.

1. Mariët:
    31 mei 2013
    Echt leuk om te lezen!
    Heb even de locatie gegoogled. Ziet er gezellig uit.
    Hopelijk is het morgen zwemweer is. Weeronline geeft voor morgen en overmorgen mooi weer aan. Maandag weer regen. Dus nu genieten!

Ik blij dat de reis, op het overgeven na, goed is verlopen. Dat de jongens hebben genoten.

En nu is het letterlijk de riemen los....! En vanavond heerlijk slapen.
    Liefs Mariët
  2. Leonie:
    31 mei 2013
    Hoi vakantiegangers,

Leuk verhaal! Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad, veilig zijn aangekomen en het gelukt is om geld te pinnen. Altijd handig ;)

Hopelijk is het morgen lekker zwemweer en kunnen de boys, samen met de schildpad, het water in plonzen.

Een heel mooie reis toegewenst. Geniet ervan!

Groetjes Leonie
  3. Ineke:
    1 juni 2013
    Wow, ziet er super uit, fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Ik wens jullie veel mooie ervaringen.
  4. Martijn en Monique:
    Bom dia!

Tudo vai bem?

Kotsende kinderen, geen gordels, snel rijden, springende honden ... Heerlijk om weer reisverhalen te lezen; wat is het toch leuk om weg te gaan, ondanks dit soort dingetjes. Bij ons schijnt het weer nu toch eindelijk eens voor wat langere tijd lekker te worden. Hopelijk ook bij jullie, want met een zwembad in je achtertuin wil je ook gewoon zwemmen natuurlijk!
    Divertir-se!

Veel liefs van ons viertjes! xxx
  5. Oma:
    1 juni 2013
    Super om te lezen dat alles goed is gegaan. Wat een ervaring voor de kinderen met al deze dieren. Marijn zei op zijn laatste logeerpartij dat hij dieren niet leuk vond en ik denk dat het wel even schrikken was. Geweldig om jullie zo te kunnen volgen.
    Veel liefs van de oudjes uit Overloon.
  6. Rayan Makhokh:
    loiuyyik vffq=vcxzwrtuu
    (Rayan heeft dit getypt ;) klasgenootje van Marijn
    Nou het lijkt wel Marokko, tegeltjes het zelfde, ook altijd ziek, geen pin automaat die het doet en schilpadden in de tuin LOL hoop dat jullie een super vakantie hebben en hopelijk het ergste achter de rug hebben ;) groetjes Rayan en zijn mama :persoonlijke boodschap voor Marijn van Rayan ps lieve Marijn ik ga je erg missen, mischien stuur je nog een kaartje naar mij? x Rayan
  7. Mieke V.:
    1 juni 2013
    Heerlijk voor jullie. De hele avontuurlijke tijd nog voor de boeg. Geweldig om dat zo met z'n viertjes te kunnen doen. Ik kijk naar de reisverslagen uit.