Copacabana

1 juni 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Zaterdag 1 juni 2013:

Na een rustig ontbijt besluiten we naar het strand van Copacabana te gaan omdat het vandaag met 29 ºC een heerlijke stranddag is. We gaan met de metro. Voor de kinderen alweer een belevenis. Zwemmen in de zee wordt afgeraden vanwege de grote golven, maar pootje baden kan natuurlijk wel. De kinderen vinden de zee spannend. Joris is er eigenlijk wel bang voor. Hij vraagt voortdurend of de zee niet dichterbij komt. Samen met Frank maken ze een zandkasteel, al valt dat niet mee, omdat het zand niet goed plakt. Met onze bleke huidjes vallen we wel op: een mevrouw waarschuwt ons voor de felle zon i.v.m. de kinderen. Ze weet niet dat we de kinderen voortdurend goed insmeren. Uiteindelijk huren we toch maar een parasol. De mooie, strakke braziliaanse dames hebben we niet veel gezien, wel de kleine bikini's. We hadden blijkbaar het verkeerde deel van het strand gekozen. Het deel op het strand waar je verblijft, zegt iets over wie je bent.

Rond de middag gaan we weer terug naar de Pousada. Onderweg eten we een broodje en spelen de kinderen even in een kleine speeltuin met een ouderwetse houten glijbaan, schommels en wippen. Ze vallen allebei van de wip. Na de metro terug doen we nog inkopen om zelf te kunnen koken in de Pousada. We vergelijken alle prijzen, want phoe wat is het duur. Dan terug naar Barongarden. Hmm, sleutels onvindbaar. Heel vervelend. We duiken nog even in het zwembad. Het robothaaitje dat Marijn van Rayan voor zijn verjaardag heeft gekregen, zwemt heel mooi in het zwembad. Marijn is voortdurend bang dat de haai in de overloop verdwijnt, al zeggen we nog zo vaak dat dat niet kan gebeuren. Ook zijn Marijn en Joris allebei bang dat de honden bij het zwembad kunnen komen. Maar ook dat kan niet gebeuren. Na het zwemmen is het eten en naar bed. We zijn allemaal nog moe van de jetlag.

1. Rob Hageman:
    3 juni 2013
    Wel jammer van die mooie strakke braziliaanse dames... Hadden we hier graag foto's van gezien :-))
    Aproveite a sua viagem.
    Saludos, Rob