Aankomst São Paulo en bezoek Jardim Zoológico

16 juni 2013 - São Paulo, Brazilië

Zaterdag 15 juni 2013:

Om 8.00 uur zitten we bij Gert en Andre aan het ontbijt. Andre brengt ons vervolgens naar het busstation met de auto. Hartstikke lief van hem. Het is een luxe bus, maar 6 uur met je kinderen op schoot valt voor zowel ons als de kinderen niet mee. Beide kinderen slapen helaas niet. Onderweg stoppen we nog om iets te eten. Een jongen biedt Joris iets van zijn snack aan, geen idee wat het is, maar het smaakt krokant. Ik denk iets van vis.

Als we aankomen in Sao Paulo kunnen we daar direct een metro nemen. Ideaal. We gaan naar het hotel dat Gert aangeraden heeft. We stappen op het metrostation uit dat Gert heeft opgeschreven en kijken rond welke uitgang we moeten hebben. Meteen komt een oudere heer vragen of hij ons kan helpen. Dat gebeurt ons hier heel vaak. Mensen schieten je direct te hulp als ze denken dat je die wellicht nodig hebt. De meeste Brazilianen zijn erg aardig en behulpzaam en we krijgen voortdurend complimenten over onze knappe kinderen. De kinderen krijgen veel gulle lachen en aaien over de bol, maar niet op een vervelende manier. Juist erg leuk.

De oude heer moet een stuk dezelfde kant op. Als we alleen verder lopen en om ons heen aan het kijken zijn, komen anderen hulp bieden. Een Aziatische vrouw met haar kleindochter spreekt ons aan en vraagt of we uit Duitsland komen, want daar hebben ze nog familie wonen. Als we in de buurt van het hotel zijn is er weer iemand die ons aanspreekt en met Frank meezoekt naar het hotel. Het is een eenvoudig hotel, gunstig gelegen in de buurt van de metro, maar wel dicht bij de vierbaansweg. Maar het is er schoon - voor zover schoon te maken - en betaalbaar en er is een kamer beschikbaar met stapelbed voor de kinderen.  We eten in een Turks restaurant om de hoek.

Zondag 16 juni 2013:

Vandaag gaan we naar de dierentuin: Jardin Zoologico. Het is de grootste dierentuin van Brazilie. Eerst met de metro en daarna nog een stukje met een bus. We zien de bus op het platform wegrijden. Dan komt er iemand vragen waar we naartoe willen en dan blijkt de bus om de hoek te staan. Je koopt op het station een kaartje voor de bus inclusief toegangskaartje. Handig.

Het is inderdaad een grote dierentuin. We wandelen lekker rond. Het is er best druk omdat het zondag is. We doen ook nog een junglesafari: met een busje door een deel van de dierentuin waar de dieren in redelijke vrijheid rondlopen. We zien daar dieren van heel dichtbij en de kinderen mogen zelfs vanuit het busje de kamelen voeren. Ze vinden het spannend, maar doen het wel.
Frank en ik besluiten om niet naar Curitiba te reizen, maar een paar dagen langer in Sao Paulo te blijven. Nu alweer reizen zien we niet zitten en de treinreis vanuit Curitiba is ook wel erg duur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma:
    17 juni 2013
    Sao Paulo deze naam komt ons bekender voor.

Dus de kinderen reizen gratis maar moeten wel op jullie schoot?
    Het is voor te stellen dat dan de zitplooien na 6 uur wel te zien zijn.
    Goed van de jongens dat ze het allemaal toch maar doen!

Wij wachten weer op het volgende verhaal.

Veel liefs
  2. Martijn en Monique:
    18 juni 2013
    Bij ons zijn de demonstraties in de grote steden in Brazilië erg in het nieuws. Merken jullie er veel van?

Groetjes!