Naar Ilha Grande

5 juni 2013 - Ilha Grande, Brazilië

Woensdag 5 juni 2013:

Vandaag gaan we naar het eiland Ilha Grande. 's Ochtends nemen we om 9.30 uur de taxi naar het busstation. Van daaruit gaan we 2,5 uur met een bus naar Mangaratiba. Waarna we om 14.00 uur de boot naar Ilha Grande willen nemen, zoals vermeld stond op internet. Als we om 13.15 uur in Mangaratiba aankomen blijkt dat er geen boot gaat. Samen met twee Engelse jongens staan we een beetje verdwaald op de pier. Een Braziliaanse jongen komt naar ons toe en biedt ons aan ons met zijn boot naar Ilha Grande te brengen voor de vijfvoudige prijs van de veerboot. We hebben geen andere keuze dan dit aanbod te accepteren en de kleine boot te nemen als we vandaag nog op het eiland willen aankomen. Het is een kleine open boot waarop ook spullen naar het eiland worden vervoerd. De boottocht duurt bijna 2 uur. Het  is een mooie boottocht met geweldig uitzicht. Alleen de begeleidende monotone muziek van de schipper is minder.

Op Ilha Grande lopen we naar Pousada Mata Nativa waar we de avond ervoor via internet een suite gereserveerd hebben. De kamer staat ons niet erg aan: een kleine kamer met maar drie slaapplekken, een beetje muf en de badkamer ruikt naar urine. De Pousada heeft ook chalets. Die staan ons meer aan. Een chalet met een stapelbed en tweepersoonsbed is beschikbaar. Eigenlijk is alles beschikbaar, want we zijn de enige gasten!

Op het eiland zijn veel honden die overal rondlopen, dus de kinders zijn weer bang al zeggen we nog zo vaak dat dat niet nodig is. We eten op het strand: gegrilde vis met rijst een heerlijke bonen. Hmmm, echt vakantie. De kinderen zitten niet echt op hun gemak met al die bedelende honden om zich heen.

Na het eten kinderen naar bed en wij ook. We zijn moe van de reis.

P.S.:  Internet is zo traag op Ilha Grande dat we geen foto's kunnen uploaden. Deze volgen als we terug zijn op het vasteland.