Praia Preta - Ilha Grande

6 juni 2013 - Ilha Grande, Brazilië

Donderdag 6 juni 2013:

Als de kinderen wakker zijn, spelen ze eerst heerlijk in hun pyama op de veranda. Daarna gaan we ontbijten. Het is een goed verzorgd ontbijt met broodjes, fruit, diverse dranken en heerlijke chocoladecake. Alleen het sap smaakt erg waterig. En zo luxe, voor ons alleen gemaakt als enige gasten.

Na het ontbijt gaan we naar het strand, Praie Preta. Een strand met zwart zand, vandaar de naam. Een hele rustige zee met lekker warm, helder water. Maar voordat we die "dappere" kinderen van ons hebben kunnen overtuigen om te gaan zwemmen. Ze zijn bang voor de zee en Joris vraagt weer voortdurend of de zee niet dichterbij komt. Als ze dan uiteindelijk toch gaan zwemmen, vinden ze het heel leuk. Marijn zoekt nog schelpen en speelt met het zand. En Frank glijdt uit over een gladde rots als hij Marijn achterna klimt, met als gevolg een nog gehavender been en een schaafwond op zijn arm. Op een gegeven moment zeg ik tegen Frank dat hij toch wel naar zweet begint te stinken. Hij beaamt dat. Als Frank gaat zwemmen, blijft het naar zweet stinken. Blijken het bomen te zijn die aan het einde van de middag naar zweet gaan stinken.

Ilha Grande is een mooi tropisch eiland met een relaxte sfeer. Er rijden geen auto's op het eiland. De straten van de plaats Abraao waar we zitten zijn onverhard. Het is een klein toeristisch dorpje, de grootste plaats op het eiland.

Omdat het nu winter is, is de temperatuur op het eiland aangenaam. 's Avonds koelt het wel eerder af.

Na het zwemmen eten we weer in hetzelfde restaurant op het strand omdat het eten lekker en betaalbaar is en omdat eten op het strand het ultieme vakantiegevoel is. Marijn vindt het leuk om dingen te vragen. Dan vraagt hij hoe hij het moet zeggen en dan gaat hij het vragen. Zo gaat hij in het restaurant ook de rekening vragen. Als dat dan lukt, is hij apetrots.

Na het eten is het voor de kinderen alweer slaaptijd.

1. Oma:
    8 juni 2013
    Wat leuk om te horen dat de jongens het zo goed doen.
    Die zweetlucht..... wel grappig. Frank beterschap!
  2. Mariët:
    8 juni 2013
    Wel typisch dat zuslief niet zichzelf, maar Frank de schuld geeft van de zweetlucht! Erg grappig...

Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's! Klinkt inderdaad als ik ultieme vakantiegevoel. Grote tegenhanger van Rio. Gelukkig ook wat meer betaalbaar...

Leuk om de verhalen te lezen!
    Liefs Jet
  3. Karin & John:
    9 juni 2013
    Ilha Grande... ik ben echt een beetje verliefd op dat eiland geworden. al was ik die bedelende honden vergeten.... De caiparinha's op het strand zijn ook erg goed!
    Goed te lezen dat jullie het goed maken.... En wie zich al zorgen maakte over jullie kids kan zich beter zorgen gaan maken over Frank :-). Geniet ervan!