Jardim Botanico

3 juni 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Maandag 3 juni 2013:

Als we opstaan is het zwaar bewolkt. De weersvoorspelling geeft lichte regen aan. We wagen het er om de botanische tuin in Rio te bezoeken. Al voordat we de metro ingaan, begint het te regenen. Als we de metro uitkomen, regent het ontzettend hard. We kopen twee paraplu's en schuilen nog even. Gelukkig houd het op met regenen. Vervolgens proberen we de metrobus te nemen. We staan een tijdje bij een halte te wachten. Als we instappen blijken we de gewone stadsbus te hebben en moeten we naar de andere kant van de straat. De metrobus wordt bomvol geladen. Gelukkig is dat na de eerste halte alweer een stuk minder. Als we aankomen bij de botanische tuin begint het weer te regenen en rijdt er ook nog een bus heel hard voorbij door een grote plas waardoor Marijn's broek behoorlijk nat wordt. Als we net in de tuin lopen begint het weer heel hard te regenen. We besluiten daarom maar eerst wat te gaan drinken. Maaar het blijft maar heel hard regenen en dus gaan we maar weer naar huis. Heel erg jammer, want wat we van de tuin hebben gezien is erg mooi. We nemen een taxi terug. De rit terug duurt lang door alle verkeersopstoppingen. Je moet in Rio in het verkeer veel geduld hebben.

's Avonds besluiten we in een kilo-restaurant te gaan eten. In een kilo-restaurant betaal je naar gelang het gewicht van je eten. Volgens de reisgidsen moet je daar goedkoop kunnen eten. Nou dat viel behoorlijk tegen en het was ook niet echt lekker omdat het er allemaal veel te lang stond. De stukken taart als dessert waren gelukkig wel lekker. We hebben natuurlijk de 'Torte Hollandese'  genomen. Als we buiten zijn krijgen we in de gaten dat we de lepel van Joris niet mee terug hebben genomen. Het lukt me uit te leggen wat er aan de hand is en tada ... uit de keuken komt de lepel van het kinderbestek van Joris terug.

Nog een leuk weetje: als de Brazilianen sokken dragen zijn die wit.

1. Ingrid:
    4 juni 2013
    Leuk hoor om jullie zo te kunnen volgen. Jammer van het weer!
  2. Peter Diepeveen:
    5 juni 2013
    Ik ben jaloers. Prachtige foto's .
    Gelukkig dat de lepel weer terug is -:)
    Lijkt mij wel mooi staan witte sokken en bruine kuiten
    Geniet en ach het is maar een regenbuitje, i hope
    Grt Peter