Naar Puerto Iguazú, Argentinië

20 juni 2013 - Puerto Iguazú, Argentinië

Donderdag 20 juni 2013:
We worden wakker, terwijl de regen naar beneden stort. Daarom doen we rustig aan. Na het late ontbijt pakken we al onze spullen in en lopen naar de bushalte om de bus naar Puerto Iguazu in Argentinie te pakken De wandeling naar de bushalte gaat wat moeizaam omdat Marijn niet mee wil lopen: hij wil zijn rugzakje niet dragen want hij is politieman en politiemannen dragen geen rugzak. Onderweg worden we ook nog aangesproken door een man die ons graag de weg wijst - terwijl we die al weten - en die we niet goed kwijtraken. Als we aan de overkant van de weg de bushalte zien, komt de bus aanrijden. Frank en ik zwaaien allebei en gelukkig stopt de buschauffeur. We hadden geen minuut later moeten aankomen. Snel steken we over en stappen in de bus. Als we goed en wel geinstalleerd zijn, zijn we al bij de grensovergang. De bus stopt en we begrijpen van de chauffeur dat we er uit moeten om een andere bus te nemen. We krijgen een scheef gekopieerd papiertje van hem dat we in de andere bus moeten laten zien. Daar staan we dan bij de grensovergang zonder dat we weten wanneer er een bus komt en wat we moeten doen. We vinden een mevrouw van de Braziliaanse douane. Zij geeft aan dat we met een andere bus meekunnen en in Argentinie een stempel krijgen. Gelukkig komt er snel een bus. We mogen instappen als we de briefjes hebben laten zien. Een eindje verderop moeten we er weer uit om een stempel in onze paspoorten te halen. Daarna moeten we al onze spullen uit de bus halen om bij de douane te laten scannen. En dan eindelijk gaan we echt naar Argentinie.
Aangekomen in Argentinie gaan we eerst wat eten in een restaurant met Wifi zodat we ons kunnen verdiepen in de wisselkoers en een pinautomaat. Na het eten en pinnen laten we ons door een taxi naar de Pousada brengen. Het ligt achteraf aan een zandweg. Door de vele regen is het een modderpoel met rode modder. Joris valt natuurlijk weer en zit meteen onder de rode modder. De gastvrouwen zijn aardig. De ene gastvrouw spreekt aardig goed Engels. Het is een mooie, ruime kamer. 's Avonds eten we op de Pousada onder een afdak met twee Finse mannen. Aardige kerels met onderhoudende verhalen en een klein gitaartje. De kinderen vinden de muziek erg leuk. Het regent nog steeds en het is niet erg warm. Ook de hele nacht regent het.