Vertrek naar Foz do Iguaçu

18 juni 2013 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Dinsdag 18 juni 2013:
Bij het ontbijt krijgen we van de aardige mevrouw die het ontbijt verzorgt zomaar 1 bakje met een warm dessert. Het ziet er uit als rijstepap en ruikt ook zo. Als ik het proef, smaakt het ook echt naar rijstepap, maar het is gemaakt met mais (zonder het velletje). Best lekker. De kinderen proeven een beetje, maar willen niet meer.
Marijn zegt dat hij het hier fijn vindt omdat hij niet van koude winters houdt en het hier nu niet koud is terwijl het winter is.
Na het ontbijt zitten de kinderen direct weer voor de TV in de lobby. We moeten ze er bijna wegsleuren om ze mee te krijgen. We lopen met al onze bagage naar de metro. Het is eindelijk weer eens een mooie dag: de zon schijnt na dagen bewolking en het is 24 graden. Na de metro nemen we een taxi naar vliegveld Congonhas. Daar staat een shuttlebus klaar die ons gratis vervoerd naar vliegveld Campinas waar vandaag ons vliegtuig vertrekt. De busrit duurt 1,5 uur. De vliegrit ook. Met een half uur vertraging arriveren we in een zwaar bewolkt Foz do Iguaçu. Bij de informatiebalie adviseren ze ons een taxi te nemen omdat het busstation te ver van ons hotel afligt, dus dat doen we. We hebben een redelijk ruime kamer in het hotel, maar aan de voorkant van het hotel. Het hotel ligt aan een drukke weg. Er blijkt ook nog een andere kamer beschikbaar voor vier personen die niet aan de doorgaande weg ligt. We nemen die, ook al is die kleiner. Het hotel ademt vergane glorie uit met verschoten banken en droogbloemen.
's Avonds eten we in een restaurant met typisch Braziliaanse gerechten. Net voordat we bij het restaurant aankomen begint het te stortregenen. Ook tijdens het eten is er regelmatig een harde bui. De ober zegt dat daarmee de watervallen morgen extra mooi zijn vanwege het vele water. (Ja, momenteel is het in Nederland met 35 graden veel warmer dan waar wij nu zijn). Wij eten stukjes rundvlees met mais, friet, rijst, gepocheerd ei, gebakken banaan en een soort droge bonenpastei. Best lekker, maar wel een gekke combinatie.
Op de TV worden weer voortdurend live de protesten uitgezonden.

1. Ingrid:
    19 juni 2013
    Ik ben erg benieuwd naar julllie foto's van de watervallen! Margriet liet me laatst ook al een foto zien dat ze daar eigenlijk nog heen wilde omdat het zo mooi is!
    Ja we hebben julie maandag wel gemist met het borrellen na de les....heerljk in de tuin met het mooie weer :-)